Creepy -Japon Filmi





Yönetmen: Kiyoshi Kurosawa 
Ülke: Japonya
Tür: Gizem, Gerilim
Vizyon Tarihi: 01 Haziran 2016 (Japonya)
IMDp puanı: 6,3 /10
Süre:130 dk
Hidetoshi Nishijima
Yûko Takeuchi
Teruyuki Kagawa
Masahiro Higashide
Haruna Kawaguchi

Yutaka Maekawa'nın romanından uyarlama.

"6 yıl önce 4 kişilik aileden 3 kişi esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolur.Sadece kayboldukları gün evde olmayan kız haricinde aile üyelerinin hepsi kayıptır."

Eski bir dedektif olan Takakura şuan üniversite de suç psikolojisi üzerine eğitim vermektedir.Tesadüf eseri 6 yıl önce yaşanan bir olayı öğrenir ve eski alışkanlıklarını kolay kolay bırakamayan eski dedektif ailenin kaldığı eve  uzaktan da olsa bakmaya gider.Daha sonra eski meslektaşının teklifi ile bu olayı araştırmaya başlarlar. 

Takakura ve eşi yeni bir eve taşınırlar.Yan komşuları Nishino adlı adam başta kötü bir elektrik verse de yavaş yavaş  içleri ısınmaya başlar.Bir gün komşunun kızı Mio ,Takakura'ya onun gerçek babası olmadığını söyler.

6 yıl önce yaşanan olay gün be gün açığa çıkarken , geçmişte yaşananlar aslında  günümüzde de tekrarlanmaktadır.

Gerilim demişler ama  bence sıfır gerilim.Hatta bazı(çok az) sahnelerde  müzik ile sanki gerilim havası verilmeye çalışmış her filmde olduğu gibi ama beni nedense  etkilemedi.Gizem olaraksa bir süre sonra suçlu profili oluşmaya başlıyor.Ama henüz tabi olayın içeriğini öğrenemiyoruz onun merakı oluyor.Birde  suçluya konulan bir tanıma denk geliyoruz ama bana yetmedi.Sonuçta her hastalığın bir başlangıcı sebebi vardır.O yarım kaldı.

Ne izlesem diye film izleme sitesine girdiğimde  gördüm.Orda tr. dublaj olduğunu görünce direk Yeppudaa'ya baktım belki vardır diye,varmışta.Tr. altyazı izlemek varken ,dublajı kim napsın😁Afişi görünce oyunculardan sebep ilgimi çekti. Kagawa'yı 99.9 dizide ki sevimli halinden sonra hiç garipsemedim burada çünkü çok iyi oyuncu olunca insan:)

Romandan uyarlama olduğunu bu satırları yazarken öğrendim.O yüzden belki bize yetersiz gelebilir izlerken.Cevapsız sorular,bazı boşluklar olabilir.

Film kötü değil,aslında işlenen(insanlık dışı) olaylar da basit değil.Japon filmleri diğer filmlere göre daha durağan olduğu için sanırım bazen sanki yetersiz hissi olabiliyor insanda boş vaktinizde izlenebilir.Ben sıkılmadan izledim.😉Nogami erken veda ettin be 😢


6 yorum:

  1. Güzel bir filme benziyor,listeme alacağım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim^^ Özellikle japon filmlerine alışkın olanlar için güzel bir öneri diye düşünüyorum ben:)

      Sil
  2. Japon filmlerine mesafeliyim ama yine de bakacağım :)

    YanıtlaSil

Türkiye'nin Blog Yazarları Ajandası
Bumerang - Yazarkafe